dinsdag 23 oktober 2012

Mijn (gekregen) naaimachine

Hallo allemaal, 

Dit naaimachine heb ik gekregen van mijn schoonmoeder,  het is een Singer. Mijn mama heeft hetzelfde type, enkel dat van haar is vanboven al met een handvatje aan :-)



Ik zou het eens moeten binnen doen voor onderhoud, het sukkelt af en toe met sommige draad en de spanning ervan dan.
Mijn vriendin had al gezegd dat ze denkt dat het de spoel is die niet meer goed afgesteld zit en nu lees ik hier op mijn blog nog van iemand deze opmerking.

Maar ik ben in tweestrijd, ik zou graag een nieuwer (en minder zwaar) naaimachine. Siersteken moet het niet hebben , lees toch van iedereen dat je die niet gebruikt :-). Maar gewoon al een compacter schattiger meeneembaar machine zou al leuk zijn.

Iemand tips, toch deze zware machine houden en een onderhoudje geven of een nieuwer machine aanschaffen? Klopt het ook dat de nieuwe machine zelf hun draadjes afsnijden of is dat echt enkel de héle dure machines die dat doen?

Dank u voor het lezen al.

Groetjes,  

5 opmerkingen:

wilma zei

Een zwaardere machine is vaak ook wel een sterkere machine, al zijn echte oude machines inderdaad loodzwaar.
Volgens mij kunnen alleen de dure machines, boven 1000 euro, draadjes knippen. Het is wel heel gemakkelijk, maar om daarvoor nu een dure machine te kopen....

Een goede tweedehands is een goede koop over het algemeen.

Elisabeth M zei

Als ik straks uit huis ga krijg ik de oude naaimachine van me moeder mee :)

Mariette zei

Leuk dat je m'n blog bekeken hebt :-) Je maakt mooie dingen, ik kom hier zeker nog eens terug kijken. Alvast veel plezier op het stoffenspektakel!
Groetjes, Mariëtte

Pauline zei

Bij Lidl en Aldi hebben ze regelmatig naaimachines in de aanbieding, echt goedkoop!
Ik heb mijn Singer voor 200 euro gekocht in de hobbywinkel bij ons, ben er heel blij mee want hij is veel lichter en kan verder hetzelfde als mijn oude.
Bij mij was mijn spoelwindsysteem kapot en ook het spoelhuis...daar gaan ze dus op slijten.
Ga maar lekker sparen voor een nieuwe!

Pauline zei

ps. en ja, ik heb er ook een draadafsnijder op! Heel handig.