zaterdag 20 oktober 2012

Poppendekentje

Hallo allemaal, 

Voor ons dochter haar poppen, een dekentje gemaakt. Het patroon heb ik zelf bedacht. Eens ik dat wist, ben ik op zoek gegaan in de stoffenkast naar de lappen stof en een bijpassend kleurtje garen erbij gezocht.


Voorbereidend werk, alle blokjes knippen.


En dan aan het werk, alles aan elkaar naaien.




Dan wilde ik nog graag een detail op het deken en ik vind hartjes wel steeds iets liefs hebben, dus koos ik voor dubbele hartjes erop in de hoeken.



En deze twee gaan in het middenvak erop.


Zo is het af, in het midden steekt een stuk dekbed, en vanachter is er een lap zachte fleece tegen genaaid, ik heb nog getwijfeld of ik de bovenkant wilde doornaaien, maar dat heb ik maar zo gelaten, want ons dochter wilde er graag mee gaan spelen.


Ze kan het zo in haar poppenwagen leggen.


Of zo in de maxi-cosi.



Groetjes, 






Geen opmerkingen: