zondag 21 oktober 2012

Rokje uit (al een oudere) Knippie

Hallo allemaal, 

Ik heb van een proeflap een rokje vanuit de Knippie voor ons dochter proberen te maken, het is de tweede keer dat ik een rits inzet, maar deze rits is te lang voor dit rokje hoor. Wat ook het probleem was, was dat mijn paarse draad niet goed was, hij brak continu, was zeer stofferig en gaf geen mooi steken meer, op den duur gaf hij bovenaan lussen, al de spanningregelaars geprobeerd, maar het lag niet aan de machine,want met de nieuwe witte draad had het totaal geen problemen en stikte terug mooie steken.
Het is de eerste keer dat ik een belegje inzet en een zakje opnaai. Maar voor de rest is het niet zo slecht voor een tweede kledingstuk denk ik? 



Hier zie je het verschil in draad en de steken ermee.


Geen schrik, ons dochter moet deze rok niet dragen hoor :-)

Groetjes, 



1 opmerking:

Mirjam zei

Het kan misschien ook zijn dat het spoeltje niet goed was 'gevuld' heb ik weleens gehad, was slordig gegaan op één of andere manier en daardoor de spanning van het spoeltje niet goed. Volgens mij krijg je dit resultaat niet alleen doordat het garen verkeerd is. Heeft ook iets met spanning te maken denk ik... De onderdraad heeft zo te zien geen goed spanning.