dinsdag 27 november 2012

Breipatroon en wol gekozen en nu starten hé

Hallo allemaal, 

Jaja, ik heb leren breien van mijn mama'tje en ik vind het eigenlijk wel leuk en ook leuk is dat je snel een naald kan breien tussendoor, bv als de kindjes in stilte een lesje moeten maken. Ik geef thuisonderwijs en elke dag hebben ze een buitenschoolse activiteit, dus sindsdien is mijn eigen vrije tijd  zoek en dan moet je vindingrijk worden hé, bv; tijdens het koken kan ik dan ook snel een rij haken aan het poppenplaidje,.. :-)

Maar ik laat al even de wol (proeflapjes) zien,ik heb al de wol uit mijn mama haar bakken gehaald, geloof mij, mijn mama kan een wolwinkel starten, dus ik moet haar toch helpen met die wol op te doen hé :-).
Eerst overal een proeflapje mee gemaakt, soms moest ik van priemen veranderen of van patroon, omdat de wol toch niet geschikt was voor dat wat ik er eerst mee van plan was.
De meeste patronen komen uit de Katia-boeken, ik vind dat wel mooie patronen! Ik zal steeds rechtse tricotsteek doen (met onderaan een kleine boordsteek), behalve mijn sjaal niet, die gaat in 2X2 boordsteek worden.

Deze wol is voor een debardeur voor ons dochter.



Deze grote bol wol (300 gr) is voor een lange gilet voor ons dochter, daar heb ik het rugpand al van af, ben nu aan een voorpand bezig, en ik weet nu ook al wat "  terug uittrekken " wil zeggen , heb je zo een lekker stuk gedaan, zie je ineens dat je daar ergens in het begin een fout in hebt gemaakt.., ttss, conclusie .....niet breien als je eigenlijk al moe bent :-)


Deze superzachte wol is voor een trui met korte mouwen voor ons dochter.
Of het gemakkelijk breien gaat zijn met deze wol...vrees ervoor, ik denk als je een steek laat vallen, dat je hem moeilijk ziet , maar ik wil het wel proberen.
Moeilijk gaat ook hé :-)


Deze wol is voor een trui met lange mouwen en kap aan en is voor onze zoon, ik wilde eerst de steken van het patroon vanuit de boek nemen, maar dat zag hij niet zitten, dat was niet cool hoor :-). Dus ook deze gaat gewoon in rechtse tricotsteek worden.


En deze wol is voor een sjaal voor mezelf, het is niet exact de juiste kleur bruin die ik zocht voor bij mijn jas, maar deze kon ook nog wel.


Ondertussen is mijn knutselkeldertje ook bijna klaar, dus kan ik binnenkort ook terug achter de naaimachine. Want onder het zelfgemaakte breiwerk moet ook een zelfgemaakt kledingstuk komen hé :-)

Groetjes, 

2 opmerkingen:

Michelle zei

Mooie projectjes, ik ben heel benieuwd hoe ze zullen groeien!

susie zei

Hé marietje, wat heb jij veel werkjes op de pennen staan !
Ik zie je dikwijls bezig en jij kan al aardig overweg met die dingen :)
De rode gilet is goed gevorderd. Nu ben 'k wreed benieuwd naar het eindresultaat :)

Nog veel plezier met je naaldjes meiske :)) x