donderdag 1 november 2012

Naar het stoffenspektakel geweest

Hallo allemaal, 

Vandaag met mijn vriendin Diane'tje naar het stoffenspektakel geweest, voor mij was het de eerste keer dat ik daar kwam. Amai wat een massa volk, maar eveneens ook een massa aan stoffen !
Je moet er wel je ellebogen gebruiken om erbij te geraken en als je een stof wilt, de rol goed vasthouden, want ze als ze kunnen, zouden ze hem zo uit je handen trekken hoor, niet normaal!
Hihi, ik zei tegen mijn vriendin, "Wil je graag aan de stof geraken, snelle oplossing voor, we roepen heel hard "BRAND!" en iedereen loopt naar buiten, probleem opgelost".

Ik ben met dit naar huis gekomen, 5x1m stof aan €2 en 2x1,5m stof aan €3.
Deze stofjes gaan allemaal verwerkt worden tot kinderkledij, (als het mij lukt toch en anders zijn ons dochter haar poppen er maar goed mee daarna) :-)


Mijn vriendin (zij werkt als retouche in een kleedwinkel) heeft eens naar mijn naaimachine gekeken. Mercikes hé, Diane'tje !! En er moet inderdaad iets mis zijn geweest met de spanning vorige keer, maar nu doet alles het weer prima (of zo bij haar toch ,hihi). En ik heb toch een mogelijkheid voor een rechte stretchsteek erop, yes ! Ze heeft uitgelegd, hoe al de steekstanden en al de spanningen moeten staan bij verschillende stoffen,... Het enige nadeel aan dit machine is , dat het niet veel ruimte onder het persvoetje heeft, dus teveel lagen op elkaar, zou problemen kunnen geven. Maar het is een goed machine voor een beginnertje.

Dus hopelijk heb ik snel eens wat tijd om iets met al mijn stofjes te gaan doen (want ja in de last liggen er nog véél meer dan enkel deze hoor!) :-))

Groetjes, 



1 opmerking:

Mariette zei

Mooie stoffen heb je gekocht, heel veel plezier ermee!