maandag 5 november 2012

Opendeurdag geweest

Hallo allemaal, 


Gisteren namiddag zijn mijn mama en ik nog naar de opendeurdag geweest van De handwerzaak te Hasselt. Het was de eerste keer dat we daar kwamen, hadden de opendeurdagen op interent zien staan. Het is een propere winkel en vriendenlijke mensen. Er zaten ook dames met hun handwerk aan een tafel. Ze hebben daar boeken, wol & katoen, alles voor kruissteek, voor juwelen te maken, een soort playmaïs voor kinderen, ...




Ik heb me mooi ingehouden, ik heb enkel een klein kruissteekpakketje (kadertje inbegrepen) gekocht, voor mijn schoonmoeder,. Zij zoekt steeds iets kleins om in de winterdagen te maken , dus ik zag dit liggen voor nog geen €5. En die bol wol die vind ik nu zo leuk, ik had er direct een idee mee, enkel twee problemen...ten eerste , er was nog maar één bol en ten tweede ... ik kan niet breien :-)) Maar mijn mama gelukkig wel héél goed, dus moet goed komen toch :-)


's avonds als de kinderen in hun bed lagen, ben ik met mijn bol wol naar boven gegaan (mijn mama woont boven , wij hebben een soort van kangoeroe-woning) en heeft mijn mama mij leren opzetten, rechts en averechts breien, hihi, wat voor haar als vanzelfsprekend lijkt en simpel om die breinaalden vast te houden, zaten die gevallen bij mij bijna in mijn haar of zit ik in elkaar met de draad die erover moest om een steek te vormen,...maar het lukt wel hoor :-)



Oh ja en de nieuwe Ottobre kocht ik in de week hier in de boekenwinkel, gelukkig hadden ze hem toch! Er staan maar weinig patronen in voor grotere, maar toch zijn het weer prachtige patronen en dat plooirokje ga ik zeker eens proberen maken. 



Groetjes, 

1 opmerking:

Amarins zei

Je bent leuk geslaagd haha. Die Ottobre vind ik ook altijd zo leuk, bij naailes kan ik hem altijd lenen. Het blad is toch wel prijzig vind ik zelf. Groetjes, Amarins