maandag 19 november 2012

Zetelkussentje voor onze poezen gemaakt

Hallo allemaal, 

Weer veel te lang geleden voor ik hier weer iets kon plaatsen hé ség, maar ja tijd koop je helaas niet in de winkels hé :-)

Maar achter de schermen is er wel wat gedaan op creatief vlak hoor.

Ik had nog een klein rieten zeteltje staan in mijn hobbykeldertje en toen ik dat één bolletje wol gekocht had op die opendeurdag toen , wist ik meteen dat ik er een kussentje mee wilde maken voor in dat zeteltje.

Moest wel eerst leren breien natuurlijk :-), maar mijn mama'tje heeft (en is mij nog steeds) daarmee aan het helpen. 
Ik heb rechts en averechts gebreid en ik moest leren minderen, want het zeteltje gaat vanachter met een boogje, dus was even meetwerk op het einde. En dan leren afzetten (zeg ik dat juist?).
En met één bolletje kon ik net een bovenstukje maken en de onderkant heb ik uit fleece gehaald en de binnenkant is opgevuld met een oud dekbed. 

Op het Sancho forum gaven de dames het advies dat ik twee delen fleece kon nemen, een rits innaaien en dan daarop het gebreid stukje kon naaien. Eerst dacht ik het ook zo te doen, maar daarna bedacht ik me, omdat de manier van de dames wel goed zou zijn als het om een echt kussen erin was, dat je moest uitwassen iedere keer. Maar ik ga dit kussentje gewoon in zijn geheel met de hand wassen als het vuil is, dus daarom dat ik er toch maar voor koos om de fleece ineens aan het gebreid stukje te naaien. 
Van mijn tante kreeg ik de tip om het met DMC garen aan elkaar te naaien, dat is zachter dan andere naaigaren.
Dus ik heb het in elkaar gezet met lichtblauwe DMC garen. 
Ik heb er wel voor gekozen om de averechtse kant te gebruiken, voor dit kussentje vond ik dat schattiger eruit zien :-)







Voor een eerste breiwerk, vind ik het eigenlijk zelf wel goed gekomen.
En ons poezen gebruiken het zeteltje al veel hoor :-)

Groetjes, 

2 opmerkingen:

susie zei

Het eindresultaat ziet er héél mooi uit meiske :) en dat voor je 1ste breiwerk !
Knap hoor !!
Knuf .. X

Michelle zei

Wat een vrolijke kleurtjes, katten zijn meestal gek op wol dus dit zal zeker in goede ontvangst zijn genomen!