donderdag 13 december 2012

Ik zit niet stil hoor !:-)

Hallo allemaal,

Het is niet omdat het stil is op mijn blog, dat ik ook stil zit, neenee er is wel wat gaande op handwerkgebied hier.

In mijn vorige post, zag je als laatste wol, die lichtbruine voor een sjaal, dat heb ik geprobeerd , maar de wol was toch niet zo geschikt daarvoor hoor, was te hard voor een sjaal. Dus heb ik bij mijn mama uit haar wolbakken, donkerbruine wol gekozen en daar moet ik nog een proeflapje mee doen.

Dan ook uit de vorige post, die grote rode bol, daar is een lange gilet voor ons dochter uitgekomen. 
Hier even een foto van toen ik er nog aan bezig was, ondertussen is de gilet af en ben ik die nu nog in elkaar aan het mazen?? zeg je dat zo met breiwerk?



Ondertussen zijn mijn mama, ons dochter en ik ook nog naar de handwerkwinkel geweest en ben ik met vele bollen wol buiten gekomen, voor onze kinderen voor een sjaal en een deken voor op hun bed, ze hebben de kleuren zelf gekozen, maar daar later meer over.

Dan het gehaakt poppendekentje, was al een eindje begonnen, maar ik zat fout aan de zijkanten en na lang twijfelen toch den boel maar terug afgetrokken, met dit als resultaat...terug bijna niks :-(


Maar ondertussen heb ik hier ook al terug een goede 25 cm van én nu wel mooi recht aan de zijkanten, dus het was het dubbele werk wel waard hoor!

Ook al mijn grote nieuwe lappen stof zijn ondertussen gewassen en sommige al in gebruik, ik heb me via internet twee (tweedehands) kinderpatronen kunnen kopen van Farbenmix.

Ik heb eerst een lap flanel genomen als proef, en daar maak ik dan een overgooier van voor ons dochter , dat dienst zal doen als speeljurk voor binnen (is net iets netter dan in pyama rond lopen hé )

Dit is het proefstofje flanel, 


Het jurkje is ondertussen ook al af, buiten een paar details die ik misschien nog graag wil aanbrengen, dus daar later meer over.
En verder ligt er nog wat geknipt te wachten om in elkaar gezet te worden.

Dus jullie horen het, stil zitten doe ik niet , ik vind dat zo moeilijk hé :-))

Groetjes, 

Geen opmerkingen: