zondag 30 december 2012

Speelkleedje uit flanelstof gemaakt

Hallo allemaal,

Er werd een eerste kleedje gemaakt, het is zeer lang geleden dat ik nog achter mijn naaimachine zat, dus dat recht stikken, moet je naar zoeken hier, dat heb ik verleerd vrees ik :-)

Maar toch wilde ik graag terug kleren maken en ik kreeg van mijn schoonmoeder een lap flanelstof 


Het was ook de eerste keer dat ik vliesiline gebruikte.





Oh ja mijn zigzagsteek staat ondertussen anders op mijn machine, 
hier was het nog niet goed hoor:-)


"proberen" recht omzoomen :-))



  Voorkant kleedje met de buikzak(die op haar buik komt hoor, op de foto lijkt het zo hoog).
Op de foto zijn er nog geen drukknoopjes aan het kleedje zie ik.
Die staan er ondertussen wel op en ook ben ik nog bezig aan een applicatie voor op de zak, ook wil ik nog graag een rimpelstrookje onder het kleedje denk ik, zal zien als ik het eraan doe of het me bevalt, anders laat ik het zo.


 Achterkant, ik heb de zak van het patroon daar weggelaten.


Ik heb met dit eerste kleedje fouten gemaakt, maar dat is een leerles en zo weet ik nu waar op te letten bij een volgende kleedje,want ondertsussen is er nog ééntje af en het derde ligt geknipt klaar. Zal ik wat later plaatsen, eerst nog foto's van trekken.

Groetjes, 

1 opmerking:

Michelle zei

Oh wat knap! Ziet er goed uit zeker voor de eerste keer hoe en al doende leert men ;)