vrijdag 21 december 2012

Stenen beeldje krijgt kerstmutsje & -sjaaltje :-)

Hallo allemaal, 

Toen ik bij mijn mama kwam, was ze net bezig met overal kerstversiering neer te zetten. En ze heeft op haar kast zo een grappig stenen beeldje staan en ze ze zei " oh spijtig dat ik dat klein kerstmutsje niet meer heb, want dat stond altijd op zijn hoofd met de kerstperiode".  Dus ik vroeg de lintmeter, nam de omtrek van zijn hoofdje en zei " Kom, ik zal hem een mutsje maken". 

Dus richting mijn hobbykeldertje, op zoek naar restjes zachte stofjes, de rest échte rode fleece kon ik niet nemen, die had dochterlief net opzij gelegd, voor een applicatie op haar kleedje.

Maar ik vond nog wel deze restjes stof ervoor. 


Dus even snel, een mutsje met een zacht balletje als pompon op de muts en een sjaaltje met wol opzij als fransjes (geen foto van de sjaal genomen zie ik en op de foto hieronder staan strepen zie ik nu net).



En zo ziet het beeldje er nu uit (mijn mama had hem al een strik in zijn nek gelegd).

Volgens mij denkt dat beeldje écht " Ség, wat zijn die twee allemaal aan het doen met mij ? Wat staat er nu ineens op mijn hoofd?!" :-))


Hier zie je hem 's avonds denken, 
"Ooh, toch warm zo'n mutsje op mijn hoofdje !" :-)


Groetjes, 

4 opmerkingen:

Gerda Hartman zei

Hij heeft nu een heerlijk warm kopje. Fijne dagen met elkaar.

susie zei

Mercikes voor het mutsje en sjaaltje meiske. Hij ziet er blij uit, hihi...
Knuffel x

Pia zei

Hihihi die zal het niet koud hebben met de kerst.
Fijne feestdagen!
Pia

Margreet zei

Wat een ondeugende trol zo hahaha koning winter laat tot op heden nog verstek gaan [gelukkig ;-)] maar komt de kou dan is hij er helemaal klaar voor.