maandag 17 december 2012

Zelfgemaakt kledingsetje voor ons dochter

Hallo allemaal, 

Hier laat ik wat foto's zien van een kledingsetje, gemaakt door mijn schoonmoeder en mezelf.

De lange rode gilet is mijn eerste echte grote breiwerk, met ook hier de nodige beginnersfouten in :-). Dan onder de gilet draagt ons dochter een t-shirt met lange mouwen ( patroon vanuit de Ottobre, enkel ik heb de ruches nog even weggelaten, vond de t-shirt op zich al een uitdaging genoeg als beginner).

Mijn schoonmoeder maakt ook kleren en zij zorgde voor een rokje met drukknoopjes. Dank u aan mijn schoonmoeder voor de steeds nette afgewerkte en mooie rokjes!!

Ja dat net afgewerkt moet je bij mij ver zoeken hoor :-) ....neenee, grapjas,  die bril moet je niet opzetten ervoor.....dan zie je mijn fouten enkel in het vergroot :-))  Dan ga je je afvragen waarom er ineens donkere naden zijn langs buiten ipv lichte kleur, jaja ik kan dat, gewoon onder en boven wisselen tijdens het stikken en dan krijg je dat effect. Maar na de eerste naad dacht ik, tja dan gewoon al de verdere naden maar zo en de zoom ...ppff, laat de naaimachine maar op zigzagsteek staan, kan toch ook....moeten jullie maar eerst een pintje drinken en dan nog eens komen kijken....ah zie je nu wel dat jullie denken dat het een mooie rechte naad is ....LOL.

 Maar al bij al ben ik toch fier hoor, als je ons dochter zo ziet lopen in ons zelfgemaakt setje. Hihi, mijn man had zelf nog niet door dat het zelfgemaakt was, hij dacht dat het gekocht was. Tss, hij had de kledingstukken wel apart gezien hoor, maar blijkbaar als set, denkt een mannelijk brein dan, dat het hem geld moet gekost hebben :-)







Dan hier natuurlijk nog de beloofde foto's;
(ps, t-shirt is nog wel niet mooi gestreken in de hals hoor)








Voor mij telt nog : Oefening baart kunst...dus ik moet nog véél kleren maken hoor :-))

Groetjes, 



7 opmerkingen:

Cindy zei

Is dat vestje groot genoeg voor tante cindy ;-) nee hoor grapje! Heel mooi gedaan, en dat voor een eerste breiwerk. een heel leuk setje!

Pauline zei

Het rokje en vestje vooral vind ik toch heel goed gelukt voor iemand die maar net begint!
En al doende leert men hoor!

Anouk zei

Een leuke set hoor. Knap breiwerk, ik ben nog nooit verder dan een half pand gekomen ;-)
En de tip voor het halsje zag ik al op sancho staan, bandje zo'n 10 % uitrekken tijdens het aanstikken.

Gerda Hartman zei

Jaimie, super hoor voor een beginner ;-). Ben ook aan de brei. Groetjes aan mams.

Michelle zei

Wauw, heb je knap gemaakt!

Amarins zei

Voor een beginner is het wel echt top hoor! Wat mooi. Liefs, Amarins

susie zei

Dit heb jij toch maar weer eens mooi gedaan hoor meiske. En dat voor een beginner ! WAUW !
Enne prachtige fotosessie van kleindochter :)
Knuffel x