dinsdag 1 januari 2013

Een knuffelkleedje :-)

Hallo allemaal, 

Hihi, ja zo noemt mijn schoonzus dit kleedje :-)

Het kleedje is ook heerlijk zacht en warm, het is gemaakt van restjes stof, de onderkant (vanvoor en -achter) is van een (oudere) trui van mijn oudste broer, de bovenkant (vanvoor en -achter) is van een rest zachte stof uit de ikea. Wat heb ik daar al op gevloekt, rafelt gelijk zot , hopelijk is het voldoende aan zigzagsteken gezet, of ik vind de lapjes stof apart in de wasmachine de volgende keer. En het beleg is een soort molton. Ik lieg niet als ik zei , een zacht en warm kleedje. Het kleedje is weer gemaakt naar het patroon Marieke van Farbenmix.

Ik mocht er niks opdoen van zakken of applicatie,...het kleedje moet aaibaar blijven volgens ons dochter :-) Ik wilde nog randje doen in dezelfde stof als vanboven, maar ik had niet genoeg stof meer over om mooi in één of twee keer rond te geraken en ook het zou toch niet mooi gestaan hebben, want ik had het eraan gespeld en neen, het kleedje werd ineens precies voor een jonger kindje dan ééntje van 8j, gaf geen goed resultaat vond ik.

Hier wat foto's van het knuffelkleedje:-)

Voorkant kleedje,


Achterkant met tekst van de originele trui er nog mee op,


Beleg in molton, ook de onderste stof van de bandjes zijn hierin gemaakt.


Ik heb de bandjes vastgestikt en de knoopjes er zo opgenaaid :-)


En twee foto's als ze het aan heeft,



Groetjes,

1 opmerking:

Pauline zei

Je wordt er al steeds handiger in!