donderdag 9 mei 2013

Hello Kitty (patchwork)kussen is klaar

Hallo allemaal, 

Het kussen is klaar en ondertussen ook al afgegeven.


En natuurlijk hoort er nog een kaartje bij...
LOL, neenee jullie zien niet dubbel hoor, 
het is écht gewoon dubbel :-)


Het patroon van het kussen is zelf uitgevonden, de hello kitty niet natuurlijk dat is een (verkleinde) kleurplaat :-)
Het kussentje is uit fleece, moest toch lekker zacht aanvoelen hé.

 Ik heb voor de eerste keer gewerkt met vliesofix, hihi, had de eerste al verkeerd gedaan, stond in spiegelbeeld.


Dan maar een juiste doen nu :-)

Geweldig toch dat je dat zomaar moet opstrijken, nog even op de goede stof opstrijken en voila staat er netjes op.
(ik heb er niet rond gestikt, uit schrik het fout te doen met die rondingen!)


Fleece vierkantjes voor de voorkant geknipt en even leggen, oh mooi hé ?!


Hello kitty een strikje, oogjes, neus en snorharen in zwarte DMC gegeven.


En nu de rijen aan elkaar naaien....OH NEEN, oeps, foutje! 
eerste en derde rij hetzelfde, per ongeluk blokjes gewisseld in de laatste rij.


Ok , niks aan de hand, niemand iets gemerkt hé :-)


Het is ook de eerste keer dat ik paspelband ga gebruiken.


 Mijn vriendin (die van werk naad doet) even gebeld om te horen of ik juist bezig was met dat bandje..yep dus :-)

Maar geloof mij, ik heb gevloekt op dat ding ! 
Ik dacht op een gegeven moment dat ik het zover ging gooien dat het kon vliegen :-)


Maar het is me voor een eerste toch mooi gelukt hé?


Kussentje opgevuld en dan met bijpassend (of toch bijna passende kleur) garen dichtnaaien met de hand.


Geen idee of ik de paspelband goed heb gedaan, ik heb ze gewoon tegen elkaar laten komen of is er een andere manier voor?


Even een paar foto's van het kussentje als het klaar is :-)




Groetjes, 





7 opmerkingen:

familiesadessaram zei

prachtig, heel mooi

Michelle zei

Heel leuk gedaan, een mooi en orgineel cadeau :)

cindy landuyt zei

En nog veel mooier in het echt! Heel professioneel afgewerkt. Xxx

susie zei

Dit kussen is de max ! Zo mooi !
Het is met veel succes onthaald bij de jarige en de tafel rondgegaan.
Bewondering alom !
Er werd zelfs gevraagd uit welke winkel het kwam :)
En jij maar hopen dat ze het mooi zouden vinden.
Zie je nu wel meisje.
Erg geslaagd , zou ik zo zeggen !
Dikke knuf .. X

Madammeke Ongeduld zei

je kussen is wel heel goed geslaagt

Atelier Eigenhandig zei

een prachtig kussen, heel erg mooi gemaakt. fijn dat je cadeau zo goed in de smaak viel.

Groetjes van Janny.

Miss Creatuurtje zei

Wauw dat heb je mooi gedaan! En leuke kleuren gebruikt, supertof kadootje!