woensdag 15 mei 2013

Poppenbedje voorzien van beddengoed

Hallo allemaal, 

Dit setje voor ons dochter haar poppenbedje heb ik gemaakt met een patroon van Wollyonline (voor de site kijk even in de rechterzijbalk van mijn blog hier).


Ik vond het zeer leuk om mijn naaimachine al iets beter te leren kennen, 
alles kan waarschijnlijk beter volgens ervaren handwerksters hier in blogland :-) Maar voor deze beginner vind ik het zelf al aardig gelukt , 
wel veel werk als je nog niet zo vlotjes met je machine overweg kan.
Zo zal je ook zien dat stretchstof nog hekemaal hopeloos is. 
De volgende keer toch eens écht moeite nemen om een stretchnaald in te steken en mijn machine anders in te stellen, maar oefening baart kunst hé.

De stof die ik heb gebruikt heeft ze al liggen op een kastje voor de popjes. 
Dus ik wilde graag in dezelfde stof verder gaan.

Hoe ik de hoeken van het matrasje moest doen, was even zoeken. 
Maar zo moet je dus leggen, Je moet inderdaad de stof anders vouwen, 
"dwars" dus en dan de hoekjes op elkaar leggen.





En dan bekom je dit mooie hoge hoekresultaat!


En hier heb ik dus de juiste lengte van boordje voor het zomerlaken !


Maar....ik was er met mijn gedachten niet bij, doe het aan de verkeerde kant van het laken eraan en denk "maar hoe kan dat nu, het is gewoon te groot, ttsss, tja stuk eraf hé ség!"


Toen ik dat had gedaan, wist ik dus ineens, 
dat ik we juist was met de lengte, maar dat het laken verkeerd lag ! 
Dom hé, maar ja ik had de stof niet meer 
en wil niet zomaar in al mijn stofjes liggen knippen, 
want ik ga nog véél fouten maken hoor :-)


Dus maar beslist om al de lakens te draaien 
en zo alles af te werken, lukt ook prima hoor :-)


Ik zie nu dat ik het fleece deken misschien toch beter eerst met een zigzagje had moeten afwerken.
Maar dacht uit gewoonte fleece rafelt niet, 
maar was vergeten dat je deze kant wel zag daarna , oeps :-)



En dit moest ik nog allemaal met de hand dichtnaaien.


Dat doe ik gezellig boven bij mijn mama, terwijl pakt zij ook haar handwerk en doen we samen het minder leuke kantje van ons handwerk :-)
(sorry krijg de foto niet in het midden)

Even wat foto's van al het beddengoed apart.
(de laatste foto is hoe bedje stiekem staat te wachten op ons dochter in haar kamer, ik heb er nog een zelfgemaakt kaartje opgelegd, voor een betere foto hiervan kan je op mijn knutselblog kijken 
(sorry krijg de foto niet in het midden)




Groetjes, 








3 opmerkingen:

susie zei

Heel mooi gedaan meiske, ik heb het van dichtbij kunnen 'aanschouwen'. Je hebt er echt je werk van gemaakt !
Dochter zal heel blij zijn nu het bedje niet meer kaal is :)
En je hebt ook nog eens een heel plezant stofje uitgekozen.
Wat zal ze verschieten als ze straks wakker wordt en het bedje in haar kamer ziet staan :)
Dikke knuf .. X

Thuis bij Corrie zei

Leuk stofje heb je gebruikt. En je moet maar denken: Al doende leert men.
Groetjes van Corrie.

Mariette zei

Erg leuk, mooi gedaan!