vrijdag 7 juni 2013

Een vraagje aan al de haaksters onder ons

Hallo allemaal, 

Voor mij is het de eerste keer dat ik een knuffel haak, 
dus ik had in de handwerkwinkel de oogjes ervoor gaan kopen. 
Maar nu stond er in het boekje van Christel Krukkert, 
haak een rondje voor het oogje 
en steek door de opening een oogje.  
Tja nu was ik dus in de war, want als ik mijn oogjes bezag, 
dacht ik ??  door een gaatje steken ?? 
Dus maar naar Christel Krukkert een mail gezonden, 
met de vraag hoe dat dan moet?? 
Christel Krukkert was zo vriendelijk mij direct terug te mailen 
en blijkbaar zijn er losse oogjes te koop, 
waar je het pennetje van het oog, 
dus inderdaad door het gaatje van de ring 
of vasten kan steken 
en dan vanachter met iets dicht kan maken.

Ah ... daarom dat ik het niet snapte dus :-))

Welke oogjes gebruiken jullie en waar kan je ze online kopen? 
Ik heb in de Veritas nog niet gekeken hiervoor, 
daar hebben ze wel véél gewone knopen, 
maar geen idee of ze ook zo een knopen hebben liggen?
Eens naar zoeken bij mijn volgende bezoek daar :-)


groetjes, 

5 opmerkingen:

vrolijk by Leen zei

ik gebruik géén oogjes, ik naai ze er steeds op...

Nina89 zei

Ik gebruik oogjes die je door de wol heen steekt, achterkantje (dopje) er flink strak op drukken. En het oog is klaar. Bij de meeste handwerkwinkels wel te koop.

Pauline zei

Ze zijn zeker online te bestellen hoor, dan heet het : veiligheidsoogjes.
Je hebt ze in meerdere maten.
Kijk misschien eens bij De Hobbydoos.nl
Of op het blog van Margaret ( freubelblog.blogspot.com)
Zelf heb ik ze nog nooit gebruikt, ik borduur meestal de ogen maak ze van vilt of knoopjes en kraaltjes.Je kan ook kleine rondjes haken.
Succes!

Michelle zei

Je moet het allemaal net even weten he ;) Hier bij ons handwerkwinkeltje heb ik ze veel gehaald maar omdat ik steeds meer haak werden ze een beetje duur. Internet heeft vaak goedkopere en meer soorten.

http://www.chellebel.nl/c-1234186/veiligheidsoogjes/

http://www.hobbydoos.nl/artikelen/ogen

Hier bestel ik ze steeds. Je kan ook heel goed een zwart rondje haken, maar ik vind vaak die veiligheids oogjes het beestje toch wel afmaken..

Daniëlle De Winter zei

Ik haal mijn veiligheisoogjes in de Banier. In de veritas zijn er ook maar daar is de keuze heel beperkt.
Fijne zondag engrtjs
Daniëlle