dinsdag 16 juli 2013

Mijn geduld werd vandaag getest ... door dieren :-)

Hallo allemaal, 

Het begon vanmorgen al, één van ons katten had op het hoeslaken (en zo natuurlijk ook direct op de matrasbeschermer) van ons dochter haar bed overgegeven.
Zelf lig je nog in een zalige diepe slaap, maar het hels piepend stemmetje van je dochtertje, haalt je daar zo wel even uit hoor, met de mededeling wat er gebeurd is met haar laken.
Grrr, ja inderdaad, ook een fijn wakker worden zo he!  
Ok, nog geen cafeïne in het lichaam, dus alles gaat nog moeizaam. 
Maar ik vond de weg naar de wasmachine. 
Genoeg product op de lakens en in de wasmachine. 
De wasmachine zeggen dat het goed moet wassen, ja zonder cafeïne begin je zelfs tegen je apparatuur te babbelen.
Nadat de lakens een goede wasbeurt hadden gekregen. 
Kon ik de lading was buiten ophangen, want het was heerlijk warm weer. 
Ik had me aan de tuintafel gezet en zat met mijn gedachten verdiept in een goed boek. 
Maar een bepaald geluid, maakte dat ik stopte met lezen en opkeek. 
Wat was dat ?! 
Eerst hoorde ik een duif , maar dat was niet het juiste geluid waar ik van versteef.
Neen , het klonk als , 'PLAK', ... het was wat de duif liet vallen, waar ik van opschrikte.
Mijn adem stopte , mijn ogen maakte zich tot spleetjes en mijn hoofd draaide zich een kwartslag. 
Toen sprong ik recht uit mijn stoel en ging direct naar mijn wasrek.
Vijf  centimeter daarvan lag een grote plak duivenpoep ! 
Met een vies gezicht, maar wel met een opgelucht gevoel haalde ik snel mijn, ondertussen , droge schone was van het wasrek. 
Die duif, die moet vandaag even niet meer langs komen, want ze is nu even niet welkom.
Niet vandaag, nu heb ik het even gehad met dieren en mijn geduld testen :-)

Groetjes, 

6 opmerkingen:

My Xstitch Place zei

Een dag vol viezigheid, maar wel schone lakens ^_^

Thuis bij Corrie zei

Wat een mooi verhaal, maar die duif had dan toch wel goed gericht zodat je was schoon bleef.

Gerda Hartman zei

Wat een grappig verhaal. Maar kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Wij werden vorige week 's morgens vroeg begroet door een vogellijkje dat één van de katten voor de deur had gelegd. En vorige week kwam er ook één de kamer binnen zetten met triomfantelijk een duif in zijn bek. Dan schrik je je ook lam.

Daniëlle De Winter zei

Eind goed al goed, de lakens bleven gelukkig van de duivenpoep gespaard, anders...terug in de wasmachine...
Grtjs
Daniëlle

familiesadessaram zei

oei, dat was even minder

cindy landuyt zei

De vogel heeft goed gemikt, niet op de schone was en niet in het zwembad :-) x