zondag 11 augustus 2013

En ik moest maar één bol wol hebben :-)

Hallo allemaal, 

Ik was eigenlijk alleen maar op zoek naar de wol linksonder,
maar toen zag ik  natuurlijk ook nog andere mooie wol 
en zo gingen deze 5 mooie kleuren ook nog mee naar huis :-)
(de middelste vanboven is geen bruin maar groen 
en de linkse vanboven is geen geel, maar limekleur hoor ).
En het lint van Katia, rechtsonder, is voor mijn schoonmoeder, 
ik hoorde haar zeggen dat ze dat wel mooi vond
(ze had het gezien bij mijn mama op haar blog)
Dus ik zet haar aan de brei :-)


Ook kocht ik dit boekje van Christel Krukker, 
(en deze drie creaties eruit, zijn mijn favoriet).


We gingen natuurlijk ook de Veritas binnen :-) 
Daar kocht ik me een haaknaald met zachte handgreep.
Ondertussen al getest en ja haakt goed en ligt goed in de hand.
En ik wou voor ons dochter een dekentje maken in golfpatroon, 
was het van plan in Catania te doen, tot ik deze zachte wol
tegen kwam en met een golfpatroon erbij :-)
Ik heb wel maar één bol gekocht, 
wist niet of ze de kleur wel kon waarderen. 
Uit één bol krijg je een dekentje uit van 60x60,
voor op haar beentjes te leggen in de zetel ofzo is dat goed hoor.
Of misschien combineer ik het nog met andere wol, 
ik moet het nog even bezien.
De twee boekjes kreeg ik er gratis bij, 
de Libelle is voor mijn schoonzusje, die maakt juwelen.


Groetjes, 

11 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Die kerstmuizen zijn echt schattig. Wat zullen die leuk staan bij of in de kerstboom.

Kiek es Ier ! zei

Jij kan weer een tijdje vooruit, ik MOET eerst mijn omslagdoek afmaken anders krijg ik teveel projekten ;-) Ach straks als de vakantie's over zijn komen we weer in het ritme...

Michelle zei

Wat een mooie aankopen! Zulke mooie wol kan je niet laten liggen nee..

Patricia Smit zei

Heel herkenbaar!! Je gaat voor 1 bolletje wol en staat ineens met een tasje vol weer buiten. Thuis kan ik dan echt genieten van al die bolletjes wol bij elkaar!!
Wat een leuk boekje, ik had er nog niet van gehoord. De muisjes zijn enig!
Nog een fijne zondag.
Groetjes Patricia

susie zei

En je kan weer verder hé meiske :)
Dat kerstboekje met al die toffe beestjes in, zie ik ook graag.
Alé nog veel haakplezier ! X

My Crossstitch Place zei

Mooie aankopen

Tania zei

Haha, tja, één bolletje is geen bolletje hé ;-)
Die kerstmuisjes zijn super! vooral die met de zoetstok vind ik heel erg mooi.

Rita Janssen zei

Ja, dat ken ik, ook ik kom altijd met meer bolletjes thuis dan ik nodig heb, kan onderhand bijna zelf winkel houden :)
Maar dan kan je weer lekker plannen maken...
Grtjes, rita.

cindy landuyt zei

Schattige beestjes in dat boekje :-) je hebt nog een paar maanden tijd tot het kerst is he. Je kan alweer ff verder met al die spulletjes. Xxx

Viltanja zei

Ik haak echt niet zo heel veel, maar je wil niet weten wat er aan bolletjes wol en katoen in de kast ligt. Dan zie ik weer een mooie kleur en dan denk ik dat het altijd wel weer eens van pas zal komen. Ik begrijp je aankopen dus helemaal.

Groetjes Anja

Gerda Hartman zei

Zo herkenbaar. Ik ga ook altijd voor de bijl. Veel plezier ermee!