zaterdag 17 augustus 2013

Granny stripes deken, deel 2

Hallo allemaal, 

Het donkergrijs moet nog twee rijen verder gezet worden ,
dan weer één rij wit en zo gaat het telkens verder.
Drie rijen in een kleur en enkel het wit komt steeds in één rij terug.
Pas op het einde van het deken zal het wit,
 gelijk het begin wat meer rijen krijgen.
En komt er nog een rand rond het deken.
Hoe hoog het deken gaat worden, 
dat zie ik wel terwijl ik eraan bezig ben.
De bedoeling was een deken
om over de schouders te slaan,
dus dat vanachter op de rug niet te lang hangt.
Ik had het getest met een deken van mijn mama
en kwam op 80 cm hoogte uit als ideaal.
Maar we zien wel, 
misschien wil ik toch onder een groot deken kunnen kruipen 
en tja dan is 80 cm hoogte wat kort vrees ik :-)
De breedte van het deken is nu (zonder rand bij) 158 cm.
Er gaat 10 gr Catania (met haaknaald 3,5) in één rij.


Groetjes, 

7 opmerkingen:

Nina-hobbysite zei

Mooi hoor!

familiesadessaram zei

ziet er heel mooi uit, prachtig gedaan

My Crossstitch Place zei

dat wordt lekker warm op de bank zitten deze winter, mooi gehaakt

Michelle zei

Ziet er al erg mooi uit, netjes ook!

Wollige Werkjes zei

Nu zie je meteen hoe mooi de kleuren bij elkaar passen ....

Tania zei

Dat ziet er een heel gezellig dekentje uit!
Ohja, ik krijg geen fout-boodschap mailtjes meer ;-)

madeliefmeisje zei

Hallo, ik vraag me af hoe ver je reeds bent met jouw deken.. Ben superbenieuwd! :-)