woensdag 11 december 2013

Een écht rokje gemaakt :-)

Hallo allemaal, 

Hier is dan mijn eerste échte rokje voor voor ons dochter.
Zoals ik zei, géén winkelmodel, 
aangezien ik  (nog) niet recht kan stikken.
Ons dochter zag het rokje hangen en vond het mooi 
en de scheve naden vond ze niet erg. 
Wie weet gaat dit nog de nieuwe mode worden, 
rondlopen in scheefgestikte naden :-))

Omdat de stof, langs twee kanten te dragen is, 
heb ik daar ook gebruik van gemaakt.
Ik heb zo een speels effect proberen te bekomen, 
door steeds de stof te wisselen, 
zoals bij de zakken, de riemlusjes, de tailleband,..

Ik heb ook foto's van de zakjes genomen, 
zo zie je dat ze écht zijn hoor :-)
En er zit zelfs een voering in het rokje :-)

De onderslag van de rits, de bovenzakjes van de insteekzakjes
en normaal de binnenste tailleband moest uit katoen, 
maar met de tailleband had ik een fout gedaan.
En mijn katoen was een restje, dus heb ik de tailleband 
maar in dezelfde stof gedaan.
 Met vlieseline H200 ertussen gestreken.


Goh, één foutje zal je denken, neenee geloof mij, 
ik heb gevloekt op dit rokje, want alles wat mis kon gaan, 
ging ook mis ... bij mij toch hé ... LOL)


Wat ik met de sluiting vanvoor ga doen, 
weet ik nog niet juist, 
een jeans- of schuifknoopje nemen?
Even over nadenken.



Bij de veritas heb ik twee grote bollen paarse 
(foto geeft precies niet geheel de juiste kleur aan)
wol gekocht om nog een trui voor op deze rok te breien.
Ik heb bij mijn mama in de breiboeken van Katia gekeken 
(zijn mooie boeken hé!) en daar een patroon uitgekozen.
Straks eerst eens een proeflapje van maken.


Groetjes, 

7 opmerkingen:

wilma zei

Heel leuk geworden.
( en ik naaide van mijn eerste rokje enkel de zijnaden, mijn moeder deed de rest, dus jij doet al véééél meer)

Daniëlle De Winter zei

Maar zo scheef zijn de naden toch ni...
ik vind het een geslaagd rokje en die kleur van de wol gaat heel mooi staan.
Grtjs
Daniëlle

Nina-hobbysite zei

Mooi rokje! Knap gemaakt.

Angélique zei

Het rokje is super leuk geworden! Goed gedaan!
Die wol past helemaal goed bij het rokje.

Tania zei

Wow, wat een prachtig rokje!
Geweldig vind ik het.
Tof gedaan met die stof om te draaien.
Dat staat op mijn lijstje voor 2014, zelf een rokje maken.
Wens me alvast succes!
Groetjes,
Tania

Rita Janssen zei

Je rokje ziet er prachtig uit! Ook ik ga binnenkort beginnen aan mijn eerste rok voor mezelf met voering, benieuwd hoe dat zal aflopen :-) Jij doet het in elk geval prima. Mooie wol ook!
Grtjes, rita.

Michelle zei

Wow knap hoor, dat ziet er goed uit!