dinsdag 10 december 2013

Waar ben ik mee bezig?

Hallo allemaal,

Als ik tijd heb, ben ik achter de naaimachine te vinden.
Zo heb ik de afgelopen week aan dit projectje gewerkt.
Een écht rokje, met alles erop en eraan :-)
Insteekzakken, zakjes erop vanachter, een rits met onderslag, 
riemlusjes op de tailleband, voering erin,...

jaja, als beginner een héle opdracht hoor :-)
Het is géén winkelmodel, want recht stikken zit er écht nog niet in , 
maar al bij al ben ik wel fier op mezelf, 
want ik heb al véél geleerd aan mijn nieuwe naaimachine.
Als ik vragen of twijfels had over het patroon of stof, 
gooide ik het in de groep op het Sanchoforum;
Meiden van de club een dikke mercikes voor de hulp en raad!!!!

Ondertussen is het rokje , op een knoopje na, af.
Ik probeer zo snel mogelijk een foto te trekken ervan.


En ons dochter vroeg al zolang terug naar een hele zachte kamerjas, 
nu heeft ze eentje in badstof, maar die is niet zo zacht als knuffelfleece :-(

Dus in Kapellen in de stoffenverkoop bij de solden een grote lap gekocht.
Onze zoon wilde zijn (ondertussen te klein geworden) badjas niet meer, 
dus die uit elkaar gehaald en even aangepast waar nodig, mouwen en onderkant wilde ons dochter graag wat langer hebben.
Met dit projectje mag ik nu starten. 
Heerlijke stof, je knipt het 
en héél de vloer en tafel ligt vol pluchkes :-))
De zigzagsteek op het machine mag eerst zijn best doen
voor we eraan beginnen te naaien :-)



Wie weet is er straks nog wat tijd om eraan te beginnen.

4 opmerkingen:

Daniëlle De Winter zei

Ik vind het best moedig van je om al aan zo een project te beginnen, als je nog niet meer genaaid hebt.
Komt wel goed. We wachten op het resultaat.
Grtjs
Daniëlle

Michelle zei

Dat ziet er al goed uit zeg! En gelijk al zo'n groot project, ik doe het je niet na :P

cindy landuyt zei

Knap hoor, schoonzusje! Dat zal ik vrijdag eens in het echt bewonderen :-)

Knuffel, Cindy

Thuis bij Corrie zei

Leuk zeg dat het zo goed gaat. Dat geeft ook weer moed om aan wat anders te beginnen.