vrijdag 24 januari 2014

Little holiday bag

Hallo allemaal, 

Mercikes voor de lieve reacties op mijn vorig blogberichtje!!

Deze tas, voor ons dochter, heb ik al even af hoor, 
maar ik vond nooit geen goed tijdstip om ze op foto te zetten
en nu ook niet echt, maar wou ze toch écht wel laten zien nu.
Dus sorry als de foto's wat slecht zijn.

Dit is mijn eerste zelfgemaakte tas , 
het patroon is een duits ebook.
Moet je weten dat ik géén letter duits ken 
en de vertaler gaf mij hilarische uitkomsten hoor :-))
Ik heb er 4 dagen over gedaan 
en 1 dag om te ontcijferen, 
hoe de tas zonder zichtbare naad vanbinnen in elkaar gaat :-)

Ik heb voor de buitenkant fijne ribfluweel en katoen gecombineerd,
het katoen komt ook terug in de binnenkant.
Ik heb allemaal gerief genomen dat ik in huis had.
Wilde niks aankopen, omdat ik niet wist of het me ging lukken :-)
De rits is uit een oude gilet genomen.
Tasband had ik niet, dus heb de katoen daar ook verstevigd 
met strijkvliesiline H250 en dat gaat ook goed hoor.
De steek op de hoekjes, is de eerste keer dat ik dat gebruik.
Als sluiting voor de zak vanvoor erop, 
heb ik gekozen voor een magneetknop, 
die moet ik er wel nog opnaaien hoor :-)

Zo is de tas in zijn geheel te zien,


Voorkant


zijkant


achterkant


binnenkant


nog een paar detailfoto's


Er ligt al stof klaar om ze nog eens te maken, 
maar dan ééntje voor mezelf, 
die dienst moet doen als sporttas

Groetjes, 

9 opmerkingen:

Angélique zei

Wauw, wat een gave tas! En of die goed gelukt is; super goed zelfs! Knap werk!

ANJA 3D zei

Schitterende tas. Mooie kleuren en Prachtige stof.
Groetjes anja

ANJA 3D zei

Schitterende tas. Mooie kleuren en Prachtige stof.
Groetjes anja

Nina-hobbysite zei

Mooie tas!

Daniëlle De Winter zei

Wauw, wat een prachtige tas. Dat geloof ik dat er al stof klaar ligt om een volgende tas te maken.
grtjs
Daniëlle

Rita Janssen zei

Wauw zeg, voor je eerste tas en dan met al die details erop, echt heel goed afgewerkt! Proficiat! Ik maakte al meerdere tassen, maar dit nog nooit geriskeerd :-)
Kan geloven dat je nog eentje wil maken!
Grtjes, rita.

Tania zei

Wat een prachtige tas!

Marianne zei

wauw, mooi hoor

sarah zei

Zou hem ook willen maken, maar kan niet 1 woord duits lezen.
Was het met de vertaler begrijpelijk? Zie er zo tegenop iets te kopen in een taal die ik niet ken.