vrijdag 24 januari 2014

Onze kater "Zwette", ziek of doodziek ??


Hallo allemaal, 

Oh mensen lief,  de ellende stopt gewoon niet!
2014, ppff blijkbaar ook niet ons jaar :-(

Dit moet ik even kwijt hoor!


Gisteren met onze kater naar onze oude vertrouwde dierenarts geweest.
(niet naar die waar we met onze Mike zijn geweest, 
daar hadden we geen goed gevoel bij,
Enkel dacht ik dat onze oude dierenarts zijn praktijk niet meer deed, 
ja dus, maar hij was op vakantie geweest 
en dat hangen ze uit veiligheid niet meer uit, 
want ook hij heeft al poging tot inbraak gekregen, 
dus voorzichtigheid eerst he!)

Onze kater heeft al even last van veel slikken en tegenwoordig slechte adem. 
Dus ik dacht misschien een ontsteking van zijn slijmklieren??

Maar de diagnose die ik eerst te horen kreeg, 
was ik toch niet op voorbereid hoor !
Heel zijn mond is ontstoken, tandvlees,.. 
en dit kan wijzen op een tumor.
Als het een tumor is, ziet het er niet goed uit!!!

Maar de dierenarts heeft eerst een spuit gegeven tegen herpes, 
want we hopen natuurlijk dat het dat is.
Moest het herpes zijn, 
dan moet er binnen twee weken al een verbetering te zien zijn.
Enkel is herpes bij katten onderling zeer besmettelijk 
en laat nu geen enkel van ons andere katten daar last van hebben!

Dus jullie kunnen al raden hoe bang we nu zijn , 
dat dit dus kanker is!
Binnen twee weken weten we pas meer.

Ondertussen houden we hem goed in het oog 
en krijgt hij ander eten dan de korrelvoeding, 
want die kan of wil hij niet meer eten. 
Zal pijn doen in zijn mondje nu hé!

Het beestje heeft in zijn 8 jarig bestaan al zovéél meegemaakt 
(achtergelaten, mishandeld, vergiftigd, op geschoten 
(met een slecht oog tot gevolg),...
en nu dit er nog eens bij...
komaan toch ség !!



Groetes, 

6 opmerkingen:

Thuis bij Corrie zei

Sterkte zeg. Dat zelfs een kat zoveel kan meemaken.

Daniëlle De Winter zei

Maar meisje toch, het houd inderdaad niet op hé. Arme poes, ik hoop dat je binnen veertien dagen toch goed nieuws krijgt. Poes verdient dit!!!
Veel sterkte
Grtjs
Daniëlle

Stins zei

Nou zeg, je hebt wel wat te verduren!
Hoop voor je dat het toch ok is...
Sterkte en groetjes van Mirjam.

Zaanse Zolder zei

oh nee zeg. Nou hopelijk gaat het goedkomen. Ik duim voor het poezebeest!

Tania zei

Ohnee, nu dit weer...
Ik wens jullie alvast heel veel sterkte en duim keihard dat het allemaal goed zal komen!

Nina-hobbysite zei

Alweer. Heel veel sterkte. En beterschap. Wat een vervelende start van 2014.