dinsdag 14 januari 2014

Overslagrokje

Hallo allemaal, 

Eerst even mercikes zeggen tegen jullie, 
voor de lieve reacties op mijn vorige blogpostjes !!!

Dit rokje lag al een tijdje klaar, 
ik heb het basispatroon van een A-lijn rokje genomen, 
uit het boek " allemaal rokjes ". 
Maar ik wilde met de weinige rest stof 
nog een overlapje maken voor op het rokje. 
Nu moest ik dus echt wel puzzelen met de stof, 
om er dit nog uit te krijgen.
Het is dan ook een overlap in drie delen geworden. 
Vanboven is het rokje afgewerkt met boordstof, 
omdat de lap stof te klein was, 
om nog een tailleband in die stof eruit te krijgen. 

Het was wel spannend als beginner in het naaien, 
zeker omdat het overslagje uit mijn hoofd is gedaan.
En ik met design zat, moest ik zien dat het overal klopte,
wat misschien niet zo goed gelukt is, 
met de overslag en de rok, het scheelt een beetje. 

Of het op een  " écht " overslagrokje lijkt, 
zal wel niet, maar voor een beginner, 
vind ik het toch een heel leuk rokje geworden ! :-)



Groetjes, 

7 opmerkingen:

Angélique zei

Knap gedaan, ziet er toch goed uit? Daar mag je trots op zijn!

Daniëlle De Winter zei

Dat ziet er toch goed uit!!! Ik zie dat de poes ook zijn zegje is komen doen :-)
Grtjs
Daniëlle

Pauline zei

Dat heb je leuk gemaakt hoor!

Nina-hobbysite zei

Knap en leuk gemaakt.

♥ Mary Janes TEAROOM zei

Your skirt is lovely Jaimie!...Thank you too for calling by and leaving your kind comment...Hope you've had a wonderful start to 2014!
Susan x

Rita Janssen zei

Alle begin is moeilijk, ook ik ben een beginnende naaister. En ik vind dat je rokje prima gelukt is!
Grtjes, rita.

Carola van Duffelen zei

Al het begin is moeilijk ik ben geen beginnen naaister meer zo ben ik ook begonnen. Maar het ziet er netjes uit