zaterdag 8 februari 2014

Haakprobleem ... hulp gevraagd aub

Hallo allemaal,


Het is al eventjes geleden dat ik nog aan het haakwerk bezig ben geweest.
Ik ben een aapje, uit het boek van Christel Krukkert, aan het haken.
Maar toen ik het vanmorgen terug nam, klopte het niet.
Ik moest 48 l hebben en ik tel er 50 !
(de vorige rij moet ook één van 48 l zijn)
Ik heb blijkbaar het gekleurd draadje eruit getrokken toen?!

Dus nu mijn vraag.... Wat nu??
Als ik er twee l aftrek, klopt het dan nog? 
Aangezien de vorige rij ook 48 l waren.
(De volgende rij moeten er 54 l worden).
Of hoe moet ik dit oplossen?
Please, zeg niet helemaal aftrekken, 
want ik haak écht traaaaaaaag, 
ook al zal het voor jullie nog géén groot stuk zijn :-) 
Voor mij lijkt het al wél zo hoor :-))

Dank u voor de tips en hulp alvast.

Groetjes, 

9 opmerkingen:

Nina-hobbysite zei

Ik weet het echt niet. Ik gebruik altijd van breien zo'n klein haakje die ik dicht klem (steekmarkeerders). Deze schieten niet echt los.
Hoop dat jet het niet hoeft uit te halen.

Anoniem zei

Ik zou in de ronde waar 54 St. moeten komen het volgende haken:-11v , 2v in de volg.v, -12v, 2v in de volg.v, -11v, 2v in volg.v, -12v ,2v.in de laatste v. Dan zou je 54 st moeten krijgen en ben je weer op schema! Dan zou je het dus niet hoeven uit te halen. Ik moet bijna altijd hardop meetellen met haken, heb zo een st extra er bij gehaakt! Een gekleurd draadje aan het begin van de toeren gaat meestal goed....maar ja...ook wel eens fout! Een veiligheidsspeld kan je ook als marker gebruiken! Misschien heb je wat aan dit advies! Groetjes Frouwien

Daniëlle De Winter zei

Als ik een foutje haak, dan corrigeer ik die gewoonlijk in de volgende tour. Uithalen dat staat zo weinig mogelijk in mijn handwerkboek ;-)
Grtjs
Daniëlle

Michelle zei

Voor zo'n klein foutje ( het is maar 2 lossen) zou ik het echt niet uithalen. Gewoon verder gaan volgens patroon, die twee lossen ga je echt niet merken denk ik.

Tania zei

Ja, ik zou ook gewoon naar 54 gaan in de volgende rond en die 2 teveel lekker laten zitten.
Veel succes ermee!

Amarins zei

Beetje kijken waar de ronde ongeveer begint, kun je meestal wel zien. Dan even proberen, beetje smokkelen en zorgen dat je weer genoeg steken krijgt. Niet helemaal uithalen hoor, smokkelen mag best niemand die het ooit weer ziet!

Patricia Smit zei

Gewoon verder haken in de volgende toer naar 54. Niemand die het ziet!
Succes.
Groetjes, Patricia

Maris zei

hi Jamie,ik heb je gevonden hoor, xx van Maris

Miss Creatuurtje zei

Eerlijk gezegd haal ik dan uit, maar ik hoop dat je een betere oplossing voor jou kan toepassen dan :-)