woensdag 3 september 2014

Een mooi gevuld mandje

Hallo allemaal,

Ook voor mijn mama heb ik een nieuwe bekleding voor haar broodmandje gemaakt.
Mijn mama is zot op stipjes, dus de keuze voor deze stof was snel gemaakt.


Maar wat dachten jullie nu, dat ik haar het mandje gewoon leeg zou afgeven?
Neen, dacht het ook niet hé! :-) Ik heb zondag heel de dag in de keuken staan koken & bakken met dit als resultaat: een verse pompoensoep met spekjes (die fles staat achter het mandje), zelfgemaakte volkorenpistolets (gewoon, met zonnebloempitten en met lijnzaad), zelfgemaakte ananasconfituur met citrusfruit (recept van madame confituur) en een verse kiwi-mangosmoothie. 
Enkel het flesje met amandelmelk, het kaasje, de botertjes, de koffie en een nieuwe tas(mok?) zijn van de winkel :-)
Al de receptjes staan binnenkort op mijn kookblogje.


Oh ja, nu moest ik toch lachten als ik las dat jullie (Nederlanders) een volkorenpistolet 'een bruine bol' noemen. Als je hier in het Antwerpse tegen de bakkervrouw zou zeggen: " Geef mij maar twee van je bruine bollen, want die zijn zo heerlijk." Dan vrees ik dat je niet met pistolets buiten komt, maar met een blauw geslagen oog! :-))

Groetjes, 

8 opmerkingen:

Nina-hobbysite zei

Mooie mand met leuke spullen!

Rita Janssen zei

Dat mandje heb je weer mooi opgeknapt en met heel veel lekkers gevuld teruggegeven, plezant!
Grtjes, rita.

Carola van Duffelen zei

Mooi het mandje opgeknapt en leuke cadeautjes erin gestopt.Zal je moeder wel leuk vinden.

Thuis bij Corrie zei

Wat een mooi gebaar voor je moeder. Zo leuk dat alles zelf gemaakt is. Leuk dat ieder land zo z'n eigen gezegden heeft.

Angélique zei

Leuk cadeau voor je moeder, zo'n mandje vol liefde van haar dochter :-)

Margreet zei

Wat een leuke stof heb je hier voor gebruikt, helemaal ook mijn kleur ;-)
Je moeder boft maar met zo'n heerlijk gevuld mandje!
Jammer dat ze niet meer blogt, doe haar maar de groetjes :-)

Margreet zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Margreet zei

Oeps 2 reacties?? 1x is wel genoeg sorryyyy ;-)