maandag 22 september 2014

Eind goed, al goed



Hallo allemaal, 

Gisteren schrok ik erg op van een hard en dof geluid. Mijn eerste gedachte: er iets van de veranda gevallen? Maar wat?
Onze vier katten vonden het toch ook de moeite om het eens te gaan checken.  Op de voet gevolgd door mij natuurlijk. :-)
Tot ik op de tuinbank onder ons keukenraam dit mooie vogeltje zag zitten. Het beestje was dus tegen het raam aangevlogen. 
Onze katten bekeken mij, ze moeten gedacht hebben: eten en nog wel direct aan huis geleverd!
Pech voor hen, we hebben het vogeltje op een veilige plaats laten bekomen. 
Na een tien minuten kon het gelukkig weer vliegen en ging het terug zijn eigen weg, richting een grote dichtbegroeide boom vol met soortgenootjes. 
Eind goed, al goed.

















4 opmerkingen:

Daniëlle De Winter zei

Ja, dat kunnen jonge vogels voor hebben. Hopelijk heeft de deze zijn lesje geleerd. Gelukkig voor hem, was jij eerst en niet de poezen. Anders had die zijn spannend verhaal niet kunnen voortvertellen aan zijn andere soortgenoten ;-)
Grtjs
Daniëlle

Thuis bij Corrie zei

Als er zoiets bij mij gebeurt, durf ik amper te gaan kijken. zo bang dat ik een dood vogeltje aantref. Dat is ook nog wel eens het geval. Deze mocht gelukkig nog een poosje van het leven genieten.

Michelle zei

Gelukkig is het allemaal goed gegaan, altijd zo sneu als ze tegen zo'n raam vliegen. Kan ook heel anders aflopen. Helaas voor de poezen, die lopen hun maaltje mis..

Elizabeth zei

Oeps, dat is dan nog heel goed afgelopen! Ik heb al een paar keer gehad dat er een vogel zich dood gevlogen had tegen het raam. Zo akelig om mee te maken...
Maar je schrikt je inderdaad het apezuur!